Nails :)

Hejsan !


Idag tänkte jag inte skriva så mkt.
Ja, men i alla fall ! ..
Mamma har typ tjatat 1000 000 gånger på att jags ka duscha just IDAG ! -.-
Och jag orkade verkligen inte.
Tänkte först inte göra det alls .
Men eftersom att jag till slut fick huvudvärk av hennes tjat, så gick jag till duschen ..
Thiihihi, fast det var ganska skönt att duscha ändå :P
Nu så har jag kommit ut från duschen ;) , och jag tänkte fixa mina naglar :)) .. så jag gjorde det .
Och nu är de färdiga <3

Förra gången jag fixade mina naglar så hade jag inte visat er hur jag hade gjort de .. och så att jag inte alls hunnit visa er vilka sorters nagellack jag använder .. tänkte lägga upp några bilder på nagellacken , och på hur jag gjorde naglarna den här gången.
Men först så ska ni få sen en bild på mina trötta ögon .. de blir alltid så trötta och sömniga efter att jag duschat -.- :



Och så svider det as mkt i ögonen efter att jag har duschat ( ALLTID ), det är därför att jag HATAR att duscha ..






Här är bilden som jag tror att jag lovade er i någon annan inlägg ! :), Det är i alla fall de här nagellacken jag använder .. det är därför man får ut den mönstret man vill ha på nageln ;)



Som ni ser på bilden så är det en nål där uppe. Och den dära nagellack grejsen är inte gjord av glas , utan den är gjord av plast . Man håller om nagellacken hårt och så kommer det ut nagellack från spetsen på nålet . ( Bilderna är tagna med mobilkamera så det är inte nå bra kvalite på dem ).



Förra gången jag fixade naglarna så gjorde jag exakt samma sak som jag ska visa er snart. Men den här gången tänkte jag förändra lite färgerna så istället för svart och vitt så tog jag Röd, vit och svart ;)



1. Okej , här kommer stegen. Först så målar man vitt eller vilken fäg man vill nu igen där uppe på nagel topparna ?, vet inte vad det kallas , ja men ungefär som fransk manikyr :)



2. Sen så " ritar " du vita snea streck över naglarna . ( Det blir finast med 2 streck eller så 3 )



3. Sedan så målar du rött mellan ett av strecken , det beror på .. om du har 2 streck eller 3.



4. Och sen till slut så målar du svart i de andra , eller så målar du inget alls .. thiihi, eller så gör du ju såklart som du vill :P Det här blev ju då resultatet ;) 

Om man frågar mig så tycker jag att det blev snyggare förra gången då jag bara använde Svart och vitt ;)

Här får ni se en bild på förra naglarna och jämföra. 


  <  -  -  
                                                                                                            -
                                                                                                            -
                                                                                                            -
Som jag redan har sagt så tycker jag att de förra naglarna blev snyggare  - ( ful pil :P ) ..


Eller vad tycker ni ?, blev de förra snyggare eller de nya ? :)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0